چهارسوق
دسته
چهارسوق

بخش بزرگی از گوشی‌های هوشمند امروزی مجهز به سیستم عامل اندروید هستند. برای اینکه بتوانید عملکرد گوشی را بالا برده و از طرفی باگ‌ها و مشکلات آن برطرف شود، باید آپدیت اندروید را دریافت کنید. شرکت گوگل هر سال نسخه جدیدی از اندروید ارائه می‌کند و آن را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید قرار می‌دهد. شرکت‌ها نیز با ایجاد اندکی تغییر، نسخه اختصاصی اندروید خود را به کاربران ارائه می‌کنند. روش‌های مختلفی برای Update Android وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای سطح عملکرد و امنیت گوشی خود استفاده کنید. در این مقاله از دیوار به بررسی روش‌های آپدیت گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

مفهوم آپدیت اندروید یا Software Update

شرکت گوگل عامل اصلی تهیه نسخه‌های جدید اندروید در جهان است. گوگل پس از طراحی نسخه جدید آن را در اختیار شرکت‌های سازنده گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید قرار می‌دهد.
شرکت‌های سازنده گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید پس از دریافت نسخه خام و جدید اندروید از گوگل، تغییراتی در آن ایجاد کرده و نسخه اختصاصی خود را به کاربران عرضه می‌کنند. به همین دلیل نیز سیستم عامل اندروید گوشی‌هایی مانند سامسونگ یا شیائومی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
در هر بار ارائه نسخه جدید اندروید، مشکلات احتمالی و باگ‌های نسخه قبلی برطرف می‌شود، بنابراین اصلی‌ترین کاری که آپدیت اندروید برای گوشی شما انجام می‌دهد، رفع مشکلات و باگ‌های نسخه قبلی است که می‌تواند روی عملکرد گوشی تاثیر مستقیمی داشته باشد.
آپدیت اندروید علاوه‌بر اعمال تغییراتی در ظاهر، کارایی و عملکرد گوشی را به خوبی ارتقا داده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند.
آپدیت اندروید بسته به شرکت سازنده گوشی ممکن است سالی یکبار ارائه شود اما در کنار Software Update هر ساله و در دوره‌های زمانی یک ماهه تا ۳ ماهه، شرکت‌های سازنده اقدام به ارائه آپدیت امنیتی می‌کنند. این آپدیت امنیتی در واقع کمک می‌کند تا گوشی هوشمند در برابر بدافزارها ایمن شود.
توجه داشته باشید که به روزرسانی اندروید ممکن است با محدودیت‌های جغرافیایی همراه باشد به این مفهوم که در برخی نقاط جهان آپدیت اندروید زودتر در دسترس قرار بگیرد.

چرا اندروید گوشی من آپدیت نمی‌شود؟

گوشی‌های اندرویدی ممکن است با مشکل عدم دریافت آپدیت اندروید مواجه شوند. در چنین شرایطی عملکرد و امنیت گوشی شما در خطر می‌افتد. بنابراین باید هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل آپدیت نشدن اندروید اقدام کنید. در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد که عامل اصلی عدم دریافت آخرین نسخه بروزرسانی اندروید هستند.

نوشته های مرتبط

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *